سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علم | تکنولوژی | سلامت | مولتی‌مدیا

چگونه از موشن گرافیک در شبکه های اجتماعی استفاده کنیم؟

 با وجو بیش از 3.2 میلیارد نفر که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند ، که احتمالا انواع تبلیغات را در این رسانه ها دیده اند. متفاوت نشان دادن خود در بین میلیون ها پست اجتماعی و جلب توجه مخاطبان خود به تخیل ، خلاقیت و نبوغ زیادی نیاز دارد .

یکی از راه های جلب توجه و انتقال پیام ، استفاده از موشن گرافیک در پست ها و تبلیغات خود است.


موشن گرافیک در مقابل انیمیشن

 

انیمیشن اصطلاحی گسترده است که انواع تکنیک های حرکت اشیاویایا تصاویر را در بر می گیرد. که می تواند انیمیشن های که دستی طراحی ، جلوه های ویژه  یا موشن گرافیک باشد.

 

انیمیشن نوعی هنر است که روی یک روایت متمرکز است. انیمیشن از تکنیک های سینمایی و داستان پردازی استفاده می کند تا بیننده را به سفری احساسی سوق دهد.

 

موشن گزافیک نوعی طراحی گرافیکی متحرک است و در بازاریابی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که انیمیشن های سنتی روی شخصیت ها و داستان ها متمرکز هستند ، موشن گرافیک به عناصر گرافیکی ثابت ، اشیا انتزاعی ، اشکال و متن حیات می بخشد. این عناصر معمولاً برای توضیح یک مفهوم ، نشان دادن یک نکته ، ایجاد آگاهی یا تعامل بصری به وجود می آیند.

 

تبلیغات، نیازی است که هر کسب و کاری برای رشد و پیشرفت دارد و باید بدانیم در دنیای امروز که مردم به دیدن ویدیوهای یک دقیقه‌ای و حتی کمتر عادت کرده‌اند، استفاده از موشن گرافیک تبلیغاتی راهی جدید است که با تأثیر عمیق بر مخاطب در زمان کوتاه، به سرعت جای خود را در عرصه تبلیغات محکم کرده است اما انتخاب تیم تبلیغاتی برای سفارش موشن گرافیک اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که ساخت موشن گرافیک مناسب به گونه‌ای که پاسخی شفاف و سریع به سوالات احتمالی مخاطبین شما دهد و در عین حال از جذابیت کافی برخوردار باشد، سبب افزایش مشتری و فروش شما می‌شود.

  

چرا از موشن گرافیک استفاده کنیم؟

 

جلب توجه مخاطب

 

مطالعه انجام شده توسط مایکروسافت نشان داده که مدت توجه انسان هشت ثانیه است که کوتاهتر از ماهی قرمز که 9 ثانیه است می باشد. از همه مهمتر ، توجه انسان ها هر ساله 88 درصد کاهش می یابد.

 

تاثیر بصری ایجاد میکند

 

انسان ها به طور کلی یادگیرنده های بصری هستند و به احتمال زیاد مفاهیم و ایده ها را از طریق نمودارها ، تصاویر ، گرافیک و موارد دیگر به خاطر می آورند.

 

انتقال مفاهیم پیچیده

 

گرافیک استاتیک ساده یا اینفوگرافیک نمی تواند برخی ایده ها و مفاهیم را توضیح دهد و اغلب نیاز به ساده سازی دارند.

 

افزایش تعامل

 

وقتی از موشن گرافیک در پست ها و تبلیغات شبکه های اجتماعی استفاده می شود ، نه تنها توجه ها را به خود جلب می کند بلکه مخاطب شما را سرگرم می کند. این امر منجر به تعامل بهتر و آگاهی از برند می شود.

 

چگونه از موشن گرافیک در بازاریابی استفاده کنیم?

 

Motion graphics یک رسانه بازاریابی جدید است که به شما امکان می دهد از فیلم ها ، صوت ، اینفوگرافیک ، محتوای متن و طراحی گرافیکی استفاده کنید - همه در یک محتوای قابل توجه قرار می گیرند.

 

برای ایجاد موشن گرافیک دو روش وجود دارد. شما می توانید با خود انیمیشن شروع کنید یا می توانید از قطعات مسطح عناصر گرافیکی در کتابخانه محتوای خود استفاده کنید و از نرم افزار یا ویرایشگر بصری برای اضافه کردن انیمیشن و انتقال به آن استفاده کنید.

 

برگرفته شده از بلاگ استودیو با هم (https://bahamstudio.com/order-motion-graphic/)